hay.henny@gmail.com
Hud er vårt største organ. Huden min er rødprikkete om vinteren. Jeg smører den inn med First Price bodylotion som lukter agurk. Sitter på kjøkkenet å kikker i hundeboken. Jeg vil ha en Irsk ulvehund. Hunden du ville ha vært. Om du var en hund. - Huden min er ikke myk, men hard som stein. Menneskekropp, menneskeform. Skjelettet vårt, sentralt for det er ryggsøylen. Ryggsøylen er bygget opp av 7 halsvirvler, 12 brystvirvler, 5 bukvirvler, 5 korsbeinsvirvler som er sammenvokste til korsbeinet i bekkenregionen og 3-4 halebensvirveler som er sammenvokste til halebeinet. Det finnes sykdommer som gjør at ryggvirvelen din vokser sammen. Visste du det? Stein. Hud som stein.
Spør meg om dem, jeg sier ingenting. Legger hundeboken fra meg og skyller koppen som hadde kakao i seg før. Det klør på lårene. Det er forvirrende.

- Hay.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar