hay.henny@gmail.com

Hun viser meg rommet sitt, setter seg på sengen. Det er fint, sier jeg. Hun sier ingenting. 
Jeg biter meg i underleppen. Vil du ha kake? Ja, takk. Jeg får et stykke rosa bløtekake med cocktailbær på og ferskenbiter inni. Hun ser på meg med våte øyne mens jeg spiser. Dytter den rosa kremen rundt inne i munnen, den går i oppløsning destruksjon nedbryting. Hun har tørr hud og våte øyne. Katabolisme: katabolisme er en stoffskifteprosess der molekyler i levende organismer nedbrytes. Alle skal dø. Rosa på innsiden.
Hvite liljer skal det være i begravelsen. Hvitt slør skal ligge over meg. Jeg vil ha en svane på hode. Jeg vil ha et annet navn. Gjør meg blind. Gjør meg lykkelig! Det kjennes ikke perfekt. Søsteren min har lakket neglene mine rosa, leppene mine er rosa, øynene mine er hvite. Hvite liljer. Alle dør alene. Jeg vil ha en svane på hode. Det var et kors der, men jeg hadde ikke noe å gi ham. Det var en jomfru. Jeg kjenner jeg blir varm i brystet og skjærer en grimase. Jeg strekker armene mot noe som ikke finnes. Det er luft og alkohol. Det tar sikkert ca. 20 minutter
å dø alene i en seng med blomstrete sengelaken. 

- Hay,

2 kommentarer: