hay.henny@gmail.com
Jeg er trist
Jeg føler at fremtiden er håpløs og at det ikke kan
bli bedre
Jeg kjeder meg og er misfonøyd med alt
Jeg er fullstending mislykket
Jeg er skyldig, jeg blir straffet
Jeg har lyst til å drepe meg selv
Jeg kunne gråte men nå får jeg det ikke til lenger
Jeg har mistet interesse for andre
Jeg kan ikke bestemme meg
Jeg kan ikke spise
Jeg får ikke sove
Jeg kan ikke tenke
Jeg klarer ikke å bli kvitt ensomheten min, redselen min,
avskyen min
Jeg er feit
Jeg kan ikke skrive
Jeg kan ikke elske
Broren min dør, kjæresten min dør, jeg dreper begge
Jeg skynder meg mot døden
Jeg er livredd for medisiner
Jeg kan ikke elske med noen
Jeg kan ikke pule
Jeg kan ikke være alene
Jeg kan ikke være sammen med andre
Hoftene mine er for store
Jeg liker ikke kjønnsorganene mine

Klokken tolv på fem om natten
når fortvilelsen kommer på besøk
skal jeg henge meg
til lyden av pusten fra kjæresten min

Jeg vil ikke dø

Jeg er blitt så deprimert av å tenke at jeg skal dø at
jeg har bestemt meg for å ta livet av meg

Jeg vil ikke leve

Jeg er sjalu på den sovende kjærestenmin og har lyst
på den medisinerte ubevistheten hans

Når han våkner kommer han til å være misunnelig på
den søvnløse natten min der tanke og tale ikke var
sløvet av medisin

Jeg har gitt meg over til døden i år

Noen vil si at jeg nyter det
(de er heldige som ikke vet hvordan det er)
Noen kjenner ikke det enkle faktumet smerte

Dette holder på å bli normalt for meg

Sarah Kane, Psykose 4.48

1 kommentar:

  1. å. det var en god skildring, en bra tekst. jeg fikk frysninger, og litt vondt samtidig. stikker, fælt og bra.

    SvarSlett