hay.henny@gmail.com
Fredag: jeg orker ikke gjøre noe. Men jeg tørr ikke være alene. I morgen blir jeg 23. Som en hard hånd. Der stikker i nesa. Prikker i fingertuppene. Tennene i asfalten. Tennene i murgulvet. Fordi jeg ikke vil. 23. Og i morgen kommer hele familien til å ringe. Si: Gratulerer. Ønsker du deg noe speielt da eller du vil kanskje bare ha penger. Har du det bra. Skal du noe gøy. Glad i deg. Og jeg må si: Takk. Nei. Det går fint. Jada. Nei. Glad i deg. Som om det er noe spesielt. Og ingenting er ok. Jeg vil kaste telefonen. Men alle vil være hyggelige. Jeg vil ingenting. Jeg vil drikke whiskey og danse. Jeg vil dø. Fordi jeg vet at jeg egentlig burde si: Nei. Jeg har det ikke så bra nå. Jeg gjør ingenting. Og jeg har lagt på meg. Og egentlig vil jeg bare sove. Jeg vil ha en unnskylding. Fredag: jeg spiser en boks med wasabi nøtter og hører på The XX. Kommer ikke til å gå på den festen. Kommer ikke til å svare på meldingen. Kommer til å sitte å gråte fordi hunden til Sandra Beijer er dø.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar