hay.henny@gmail.com

Hører på The Teenagers og snart begynner det å regne igjen.............


  • Ja. Du gjør meg ung. Villig og redd.
  • Det er blod i vasken.
  • Hva gjør du?
  • Jeg vil høre havet.

Øynene smelter og renner nedover kinnene. Det gjør ikke så mye. Jeg tenker mye. Jeg har lyst til å snakke med deg hver dag. Og jeg forventer mer. Likevel klarer jeg ikke slutte tenke på deg. Det er ikke hver dag. Men likevel ofte nok til at det gjør meg litt sinnssyk. 

Hodet er tungt. Jeg hater pillene mine. Det er ikke riktig. Jeg hater legen min. Jeg hater blodprøver. Nålene. Det gjør ikke vondt. Jeg er ikke redd for nåler. Jeg hater sykehus. Legesenter. Dette er for personlig. Forstår du. Nei. Nei. Jeg vil ikke snakke om det. Ekkelt. Svulst. Hør på ordet. Kjenn på det. Når vi ikke lenger ligger i sengen. Når vi ikke er gode, varme. Jeg vil ikke svare. Kaster opp. Gjør det samme neste kveld. Vi er udyr. Jeg trenger mye. Jeg trenger mer. Jeg trenger noe annet. Men gjør den samme feilen hver gang jeg prøver å gjøre noe nytt. Det er sant. 

Hendene dine over meg. Over kroppen. De har kjent det før. Kroppen til en jente. Jeg tenker på de andre jentene de har kjent på.
Hjerte dunker hardt, jeg kan se pulsen din i den lille gropen mellom halsen og brystet. Hva heter den. Jeg kan høre pusten din. Du legger munnen inntil øret mitt. Kysser det. Hardt. Jeg vet ikke om jeg liker det. Men jeg liker dette. Liker meg og deg i sengen. Jeg liker at du er varm. 

Hjertet ditt er ti ganger sterkere enn mitt. Holder meg oppe på varme dager. Det drypper i vannkranen. Hode ditt ligger på skakke. Noe er vondt inni deg. Sorte øyne er bare mørkeblå. Og jeg forstår deg. Og du er ensom når jeg ligger ved siden av deg. Jeg klarer meg selv. Men føler meg adskilt fra verden akkurat nå. Ensom. Men jeg vet at det fortsatt banker. Og jeg kjenner pulsen under arret. Det er glatt og mykere enn resten av huden. Nå ligger jeg å svømmer i klorvann hver natt. I lungene overalt.

Jeg leter etter ting i veikanten. Vil finne noe ingen har funnet før. Tenker at det kanskje er umulig og at alt handler om meg. Egoist. Jeg forteller deg sannheten. Lyver. Alt handler om kjærligheten. Hele livet. Pusten din er varm i øret og huden din er ru. Jeg legger meg med vått hår. Noen sier ja. Jeg sier ingenting fordi jeg ikke selv vet hva jeg tenker. Det kan hende. Plutselige er forståelsen der. Men jeg har grodd fast. Sitter fast. 

- Hay.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar