hay.henny@gmail.com
1.
Dunk hodet inn i en hvit vegg og kjenn blodet som renner inn i munnen din. Få blod på t-skjorta. Oppkast er gulaktig og klumpete inne i munnen og i det hvite håret. Og du skriker: Jeg vil dø! Så hele Oslo kan høre deg.


2.
En jente sitter med en boks med tigerbalsam klint opp i det tykke ansiktet. Nesa. Lukten av svette er uutholdelig og kulden som kommer inn hver gang dørene åpnes er ekkel. På politistasjonen. Når jeg har syklet hjem, uten hell, fyller en tom Pepsi Max 1,5 L flaske med varmt vann og legger med med den under dyna. Mandag er et evigvarende helvete og jeg er så sulten at jeg blir kvalm. Putter en sukkerbit i munnen og tenner en sigarett på balkongen.


3.
Jeg skulle ønske jeg kunne finne en slags ro. Og at jeg kunne stole på deg. Til høsten reiser vi til Berlin igjen. Jeg går til bussen og han sitter på trikken, sier at jeg må lese Patti Smith og at den minner ham om oss. Jeg ler. Når jeg går hjem gråter jeg fordi jeg er alene, da ringer han igjen halv seks om morgenen.


4.
Jeg ser på Ukysset og begynner å gråte.


- Hay.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar