hay.henny@gmail.com

Kan du se det. Vannet er lunket. Ja.
Deepstaria Enigmatica. Det drypper fra hårtuppene fingrene.
Jeg vet ikke om det er ekte. Det gjør vondt. Jeg presser ikke hardere.
Jeg vet ikke. Jeg er tørr på leppene. Svømmer. Det ser uekte ut. Tørr.
Har du hørt om Deepstaria Enigmatica. En del av Ulmaridae familien. Maneter.
Maneter består av 97% vann.
Hvorfor kjennes det så vanskelig nå. Jeg blir sittende på gulvet med kniven i hånda. Er du forløst nå. Lunkent. Forløst. Jeg skrur på dusjvannet kler av meg. Jeg skulle ønske
Tørker inn under vannet. Smører meg inn med olivenolje. Det blir grumsete i øynene. Det vil ikke trekke inn.
Kan du se det. Lener meg mot flisveggen. Jeg legger fingrene rundt halsen og kjenner. Det gjør litt vondt. Jeg presser ikke hardere.
Maneter har verken hjerne eller sentralnervesystem, bare et enkelt nervenett, med en nervering rundt kappen. Likevel er det noe som får dem til å slå følge gjennom havet og bevege seg i stim inn mot kysten når de vil gyte. Vannet er lunket. Blir stående en stund til å lene meg. Det renner nedover kroppen
gjør den kald.  Kroppen. Hjertet. Øynene. Deepstaria Enigmatica.
Jeg legger hendene på hoftene liker at jeg har blitt tynnere. Svelger dusjvannet.
Vil ha noe
Lar det renne. Det lukter sterkt.
Maneter har én kroppsåpning, som fungerer både som munn-, tarm- og kjønnsåpning. Lunkent drypper fra hårtuppene og smaker tørt. Det svømmer. Det prikker i fingrtuppene kinnene rumpeballene leggene som elektriske støt. Alt er grumsete fra oljen i øynene. Det svømmer rundt seg selv. Hva er det. Deepstaria Enigmatica.

- Hay.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar