hay.henny@gmail.com
Jeg vil vaske alle klærne mine. Det skal lukte rent. Du har ingen lukt. Alle har en lukt, sier jeg. Det lukter grønne epler. Ikke du. Kanskje vasker du deg for ofte. Jeg går ned i kjelleren med klærne mine i en IKEApose. Du har ingen lukt. Jeg legger armen mot ansiktet og stryker den mot kinnet. Det lukter såpe. Legger klærne inn i maskinen, det er kaldt her. Det kjennes ikke perfekt og jeg går opp trappene igjen, tenk om jeg faller. Jeg får en klump i halsen. Oktober. Det lukter epler. Jeg er naken. Jeg visste ikke hvilken vei,  virir meg i det hvite sengelakenet, har ingen steder å gå, klarer ikke å gå. Du har ingen lukt. Jeg vil vaske alle klærne mine. Det skal lukte grønne epler. Men du er ikke her lenger nå, jeg begynner å gråte, lakenet blir vått, jeg blir varm og kvalm, det smaker salt, lukter ingenting, lukter svette. Grønne epler.


- Hay.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar